29 / نماز ياد خداست
خداوند به حضرت موسي ميفرمايد: «اقم الصلوة لذكري» (34) براي ياد من نماز به پا دار.
نماز، ذكري است زباني وقلبي، با روشي مخصوص و شيوهاي ابتكاري كه اعضاي بدن از موي سر تا نوك پا در آن نقش دارند. هنگام وضو، هم روي سر را مسح ميكنيم و هم روي پا را، هنگام سجده هم پيشاني بر زمين نهاده ميشود هم انگشت پا، در طول نماز هم زبان ذكر او ميگويد هم دل به ياد اوست. چشمها بايد خاشع باشد، كمر در ركوع خم شود، دستها هنگام گفتن «اللَّهاكبر» بالا بيايد، گردن، صاف ودر ركوع كشيده شود، به هر حال در نماز همه اعضا به نحوي در خدمت ياد خدا هستند.
طه، 14
+ نوشته شده در ساعت توسط لیلا قزوینیان
|