چرا نماز بخوانيم؟
چرا نماز بخوانيم؟
------------------------
جهان را آفريدگاري است دانا و توانا كه موجودات را به گونه اي زيبا آفريده و همه را از نعمتهاي مورد نيازشان برخوردار كرده است.آنگاه از ميان آنان، انسان را برگزيد و از نعمت عقل بهره مندش ساخت، و به او قوه انتخاب و اختيار عطا كرد تا بتواند به كمك آن، راه نيك و بد را تشخيص دهد، از زشتيها دوري كند و به خوبي ها رو آورد وبدينوسيله سعادت دنيا و روز واپسين را تأمين كند.آيا تا كنون با خود انديشيده ايم كه چگونه مي توانيم شكر اين همه نعمت را به جا آوريم؟
و آيا هيچگاه به اين فكر بوده ايم كه چگونه مي توانيم آفريدگار بزرگ را سپاس گوييم، وظيفه انساني خود را به انجام رسانيم وفرمانش را اطاعت كنيم؟
نماز، شكر نعمت هاي بيكران الهي و توجه به قدرت بي پايان اوست.
نماز، نزديكترين شيوه ارتباط با خالق يكتا وجلوه اي است از بندگي انسان در پيشگاه او. نماز، عالي ترين ذكر خدا، موجب آرامش و اطمينان قلبها، مايه صفاي باطن و روشني روح و روان است.
نماز، همچون نهر آبي است كه نمازگزار، روزي پنج مرتبه خود را در آن شستشو مي دهد. نماز، بسيج همگاني انسانهاي وراسته، در هر صبح و شام و در هر جماعت و جمعه است. نماز، انسان و جامعه را از كارهاي زشت و ناپسند باز مي دارد. نماز، در بين واجبات، اهميت بسيار دارد و نمازگزار نزد خداوند داراي مقامي است بس والا و ارزشمند.